Υποστήριξη -Αντιμετώπιση

Stein N.L., (1987) καταγράφει τα συναισθήματα ενός δυσλεξικού παιδιού.


Ο Stein N.L., (1987) καταγράφει τα συναισθήματα ενός δυσλεξικού παιδιού: "Το μαθησιακό πρόβλημα σε αγχώνει και σε πιέζει. Είναι σαν να ληστεύει ολόκληρη την ύπαρξη σου, δεδομένου ότι δεν είσαι ικανός να φτάσεις τις δυνατότητες σου. Η ζωή σου γίνεται κόλαση από τη στιγμή που σκέφτεσαι ότι ενώ είσαι ευφυής δεν μπορείς να ολοκληρώσεις τίποτα… Τα μαθησιακά προβλήματα προκαλούν και συναισθηματικά προβλήματα. .… Τα μαθησιακά μου προβλήματα με τον συναισθηματικό αντίκτυπο που έχουν, με αποτρέπουν από το να απολαύσω τη ζωή." (Stein, N.L., 1987).

Φαίνεται τελικά αναπόφευκτο ότι για πολλά παιδιά στα σχολεία, μια ακαδημαϊκή αποτυχία δεν θα είναι μια στιγμιαία αποτυχία. Μάλλον, η αποτυχία, ανεξάρτητα από την αιτία ή τον κοινωνικό καθορισμό της, θα μετατραπεί πιθανώς σε μια μακροπρόθεσμη εμπειρία. Για τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες η ακαδημαϊκή αποτυχία θα συνοδευτεί από την κοινωνική αποτυχία, και μπορεί να έχει ισόβιες συνέπειες. Τα έτη απογοήτευσης, ανησυχίας, απόρριψης, κριτικής και αποθάρρυνσης θα έχουν επίδραση στην κοινωνική-συναισθηματική ανάπτυξη των ατόμων με Μαθησιακές Δυσκολίες. Πράγματι, είναι πολύ πιθανό ότι δίπλα «στην αποτυχία» ένα από τα λίγα άλλα κοινά χαρακτηριστικά για τις μαθησιακές δυσκολίες είναι αυτό των κοινωνικο-συναισθηματικών συνεπειών. (Chapman, J.W., 1990) Οι μελέτες που γίνονται στις αναπτυγμένες χώρες έχουν δείξει ότι το σχολείο και, γενικά, η εκπαίδευση έχουν μεγάλη σημασία και συμμετοχή στην πρόληψη και καθιστούν πιο ομαλή την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.

Εξειδικευμένοι Κοινωνιολόγοι, Ψυχολόγοι και Ειδικοί Παιδαγωγοί είναι οι επιστημονικές ειδικότητες που πρέπει να στραφεί ο ενδιαφερόμενος για την Διάγνωση και Αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών-Δυσλεξίας, συνήθως ως μέλη ομάδας ειδικών. Χωρίς τους ψυχολόγους δεν μπορεί να γίνει διάγνωση, διότι το τεστ ευφυΐας είναι απαραίτητο για να αποκλειστεί η νοητική υστέρηση ως αιτία μαθησιακού προβλήματος. Τα τεστ ευφυΐας μόνον εξειδικευμένοι ψυχολόγοι επιτρέπεται να τα δίνουν. Το άγχος, η έλλειψη αυτοπεποίθησης καθώς και η διάσπαση προσοχής και η παρορμητικότητα που χαρακτηρίζουν τα άτομα με Μαθησιακές Δυσκολίες μειώνουν σημαντικά τις επιδόσεις τους στα τεστ ευφυΐας. Το πιο επικίνδυνο λάθος είναι το να διαγιγνώσκεται, λόγω άγνοιας, ως νοητικά καθυστερημένο ένα ευφυές αλλά συνεσταλμένο παιδί με μαθησιακές δυσκολίες!

Η επιλογή είναι δική σου. Εξοικειώσου με το θέμα. Ρώτα τον γιατρό σου ή κάποιον που εμπιστεύεσαι αν γνωρίζει κάποιον να σου συστήσει. Ρώτα τον ψυχολόγο σου για οποιαδήποτε απορία έχεις για τη διαδικασία του διαγνωστικού τεστ, την προσέγγιση της αντιμετώπισης και την αντιμετώπιση. Πάντα μπορείς να πάρεις και μια δεύτερη γνώμη ή να βρεις άλλη επιστημονική ομάδα. Ταυτόχρονα, μπορείς να παρακολουθήσεις εκπαιδευτικά σεμινάρια στον τομέα των Μαθησιακών Δυσκολιών. Έτσι ενισχύεις τις γνώσεις σου και σου δίνονται νέες προοπτικές.

Για την Δυσλεξία, δεν υπάρχει φαρμακευτική αγωγή, ενώ πολλά παιδιά με έντονη διάσπαση προσοχής, παρορμητικότητα και υπερκινητικότητα μπορούν να βοηθηθούν με φαρμακοθεραπεία, η οποία πρέπει να δίνεται μόνο από ειδικούς γιατρούς και μόνο στις πιο δύσκολες περιπτώσεις και αφού πρώτα όλες οι άλλες μέθοδοι έχουν δοκιμασθεί και αποτύχει. Ακόμη και όταν δίνεται φαρμακοθεραπεία είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από ψυχολογική υποστήριξη. Όσο μεγαλώνει το παιδί τόσο μειώνεται το πρόβλημα λόγω βιολογικής ωρίμανσης. Τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν μεγάλη βελτίωση ιδίως στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και τις πρώτες του γυμνασίου λόγω των ορμονικών αλλαγών.

Νιώσε ελεύθερος να επικοινωνήσεις μαζί μας για οτιδήποτε σε απασχολεί

Σε ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σου