Σχετικά με εμάς.

Βιογραφικά

xystrou
Dr. Ξύστρου Μαρία
Ph.D. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και Ψυχολογία, Brunel University, U.K. Πτυχιούχος του Πανεπιστήμιου Κρήτης, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών

Την πρώτη μου επανάσταση την έκανα στην εφηβεία, επιλέγοντας την Κοινωνιολογία, αντί των κοινωνικά αναγνωρισμένων θετικών, οικονομικών, παιδαγωγικών κλπ επιστημών. Οι σπουδές μου, με βοήθησαν να συνειδητοποιήσω την ουσία της επιστήμης και την αξία της στη διαμόρφωση των ιδιοτήτων εκείνων που αποτελούν σε μεγαλύτερο βαθμό χαρακτηριστικά του σύγχρονου ανθρώπου.

Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης είναι το κυρίαρχο πεδίο του ερευνητικού μου ενδιαφέροντος, γιατί κατάφερα να βρω στην Επιστήμη της, τις βασικές μου αρχές. 1, η μόρφωση που λαμβάνεις από την εκπαίδευση είναι η πραγματική και ουσιαστική επανάσταση, και

2, ο τρόπος εκπαίδευσης, δηλ. το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και όχι η δομή ή η οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος, είναι αυτός που σου αλλάζει την ποιότητα ζωής. Από την αρχή της ζωής σου.

Υποστηρίζω το δικαίωμα στην εκπαίδευση ως Ανθρώπινο Δικαίωμα. Το προασπίζομαι, ώστε κανένα κοινωνικό φαινόμενο, ούτε καν η οικονομική κρίση, να μην αποτελεί συνολική επίθεση απέναντι σε αυτό. ‘Ετσι, αποτύπωσα σε ηλεκτρονική μορφή το δικό μου επιστημονικό εργαλείο πρόγνωσης-διάγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών, το οποίο είναι κλινικά σταθμισμένο και αξιόπιστο κατά 97,6%, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικό-κοινωνικό-εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Μόνο με αυτόν τον τρόπο, αναγνωρίζονται και αξιοποιούνται οι δυνατότητες τους.

Το Φαρμακείο «Μοχίντρα», υποστηρίζει και ενισχύει το έργο μου, παρέχοντας την μέθοδο μου σε χώρες όπου η ακραία φτώχια και ο κοινωνικός αποκλεισμός, συνιστούν παραβίαση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, πόσο μάλλον την πρόσβαση στην εκπαίδευση!

  • Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Κρήτης της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Τμήματος Κοινωνιολογίας (1997)
  • Το 2004 αναγορεύτηκα Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Brunel του Λονδίνου στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και Ψυχολογία με εξειδίκευση στην Κοινωνική Συμπεριφορά παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Η καινοτομία μου στην πρόγνωση μαθησιακών δυσκολιών αναγνωρίστηκε από το Ελληνικό Κράτος το 2005.
  • Το 2016 δημιούργησα με ομάδα επιστημόνων το www.dyagnosis.gr
  • Εργάστηκα ως Επιστημονική Συνεργάτης στο <<Εργαστήριο Δυσλεξίας και Οφθαλμοκίνησης>> στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο <<Κέντρο Δυσλεξίας και Ευφυΐας>>.
  • Συνεργάστηκα με το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και το Μακεδονικό Ινστιτούτο Εργασίας για την λειτουργία της γραμμής βοήθειας <<Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης 1037>>.
  • Εκπαιδεύτηκα στην <<Εταιρεία Σπαστικών Βορείου Ελλάδος>> και παρακολούθησα μαθήματα νοηματικής γλώσσας για άτομα με προβλήματα ακοής και νοητικής υστέρησης.
  • Βραβεύτηκα με τιμητική πλακέτα για το έργο που προσέφερα στο πρόγραμμα <<Δημιουργική Απασχόληση Παιδιών>> από την Νομαρχία Θεσσαλονίκης.
  • Έως και σήμερα, συμμετέχω ως Πρόεδρος και εισηγήτρια σε ημερίδες, συνέδρια και σεμινάρια, σε θέματα Κοινωνιολογίας, Ειδικής Αγωγής και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης-Παιδοψυχολογίας
  • Εργάζομαι στο Ελεγκτικό Συνέδριο και Προΐσταμαι στο Τμήμα της Υπηρεσίας Επιτρόπου στο Υπουργείο Εσωτερικών Μακεδονίας-Θράκης.
  • Είμαι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων (ΣΕΚ) Παράρτημα Θεσ/νίκης,
  • Δραστηριοποιούμαι στην φιλανθρωπία, προσφέροντας τις υπηρεσίες μου στην παγκόσμια οικογένεια AHEPA.

Φρίντα Ξύστρου, Msc. MBA.

Σπούδασα ψυχολογία, αλλά πολύ σύντομα κατάλαβα ότι από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζεται να βρεθεί ένας τρόπος, ώστε ν’αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε και όχι αυτά που βλέπουμε.

Και προχώρησα στη Συμβουλευτική Ψυχοθεραπεία, όπου και παρέμεινα σαν επαγγελματίας, γιατί πιστεύω πια ότι το καλούπι της θεωρίας δεν αρκεί θεραπευτικά. Έτσι, ονομάζω τον εαυτό μου Συμβουλευτική Ψυχοθεραπεύτρια και όχι ψυχολόγο αν και οι πρώτες κι βασικές σπουδές είναι στην ψυχολογία. Συνέχισα με σπουδές στην Ομαδική Ψυχοθεραπεία. Η διάδραση μέσα στην ομάδα είναι απίστευτο εργαλείο θεραπείας.Άλλωστε όπως είπε και ο Αριστοτέλης είμαστε όλοι σε ομάδες “κοινωνικά όντα”. Προτίμησα να εργαστώ με παθολογίες και σε δύσκολες δομές, όπως Ψυχιατρείο, αποφυλακισμένους χρήστες, ΚΑΠΗ και τσιγγάνοι. Είναι ευκολότερο να βλέπεις τί εννοεί η μεταφορά και να μην το χρησιμοποιείς ποτέ αν δεν είσαι σίγουρος.

Εξειδικεύτηκα στην ψυχανάλυση και επειδή θεώρησα ότι από τη νεότητα χωρίς εμπειρία, ως την έμπειρη εργασιακή ωριμότητα υπάρχει μεγάλη διαδρομή, επανέλαβα ένα διετές εκπαιδευτικό στην ψυχανάλυση.

Δουλεύω και με παιδιά, μ αφήνουν να παίζω μαζί τους χωρίς ενοχές και μου δημιουργούν καινούρια ερωτήματα και όρεξη να ψάξω απαντήσεις. Να ένας καλός λόγος (και άλλοθι ανεξάντλητης όρεξης για μάθηση) που είχα για να εκπαιδευτώ στο Ψυχόδραμα που βασίζεται στο παιχνίδι ρόλων αλλά και στην Μουσικοθεραπεία, για να γαληνεύει η ψυχή! Εργάζομαι ιδιωτικά, παρέχοντας Ομαδική και Ατομική Συμβουλευτική Υποστήριξη σε ενήλικες και παιδιά, μετά από ολιογετή θητεία στο Δημόσιο αλλά και σαν ιδιωτική υπάλληλος σε διάφορες εταιρείες.